Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία είχαν οι σπουδαστές της Ι.Σ.Α.Ε.Κ. «ΔΗΜΗΤΡΑ», οι οποίοι, συνοδευόμενοι από τη συντονίστρια του τμήματος κα Διαμάντου Ζωή και υπό την καθοδήγηση της ιδιοκτήτριας κας Κατερίνας Νασιακοπούλου, επισκέφτηκαν το Montessori Farm School (MFS) στη Λάρισα. Το συγκεκριμένο σχολείο, το πρώτο μοντεσσοριανό-περιβαλλοντικό της Θεσσαλίας, αποτελεί ένα πρότυπο εκπαιδευτικό περιβάλλον που συνδυάζει τις αρχές της Montessori με τη βιωματική μάθηση μέσα στη φύση, δημιουργώντας έναν χώρο ελευθερίας, ασφάλειας και δημιουργικότητας για τα παιδιά.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι σπουδαστές είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά κινούνται αυτόνομα μέσα στο προετοιμασμένο περιβάλλον, επιλέγοντας οι ίδιοι τις δραστηριότητες που επιθυμούν και αλληλεπιδρώντας με τη φύση με τρόπο φυσικό, αυθόρμητο και γεμάτο ενδιαφέρον. Η Μοντεσσοριανή φιλοσοφία έγινε εμφανής μέσα από τον σεβασμό στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τον προσωπικό ρυθμό ανάπτυξης κάθε παιδιού, αναδεικνύοντας ότι η μάθηση δεν είναι μια προκαθορισμένη διαδικασία, αλλά μια εμπειρία ζωής που διαμορφώνεται καθημερινά μέσα από την ελευθερία, την ενεργή συμμετοχή και τις βιωματικές δράσεις.
Η επαφή με το Montessori Farm School έδωσε στους σπουδαστές την ευκαιρία να συνδέσουν τις θεωρητικές τους γνώσεις με την πραγματική εφαρμογή ενός σύγχρονου παιδαγωγικού μοντέλου που έχει στο επίκεντρο το παιδί και τη φυσική, ευχάριστη και αυθόρμητη μάθηση. Μέσα από όσα παρατήρησαν στο σχολείο, μπόρεσαν να κατανοήσουν βαθύτερα τον ρόλο του βρεφονηπιοκόμου και τη σημασία ενός περιβάλλοντος που προάγει την αυτονομία, τη δημιουργικότητα και τον σεβασμό προς τη φύση.
Για τους μελλοντικούς βρεφονηπιοκόμους της Σ.Α.Ε.Κ. μας, η συγκεκριμένη εμπειρία υπήρξε πηγή έμπνευσης και προβληματισμού, ενισχύοντας το όραμα για μια εκπαίδευση που καλλιεργεί ελεύθερες, δημιουργικές και ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Πρόκειται για μια επίσκεψη που θα τους συνοδεύσει στην επαγγελματική τους πορεία, προσφέροντάς τους μια πιο ουσιαστική και ανθρώπινη οπτική για τον ρόλο του σύγχρονου παιδαγωγού.


