Ξεκίνησες ή θέλεις να ξεκινήσεις ένα ταξίδι που θα διαρκέσει για πολύ καιρό. Η επιθυμία σου να βοηθήσεις τους ανθρώπους να δείχνουν και να νιώθουν καλύτερα είναι η απόφασή σου να ασχοληθείς με την κομμωτική τέχνη

και είναι το επάγγελμα που σου ταιριάζει. Θα δουλέψεις πολύ και σκληρά, θα έχεις επιτυχίες και αποτυχίες, θα αντιμετωπίσεις πολλά προβλήματα και θα βρεις πολλές λύσεις. Πρέπει να γνωρίζεις όμως ότι η βιομηχανία της κομμωτικής συνεχώς εξελίσσεται. Οι νέες τάσεις μαλλιών και τεχνικές styling καθιστούν επιτακτική ανάγκη την ενημέρωση, την εκπαίδευση και τον εκσυγχρονισμό.

Χρησιμοποιώντας τα παρακάτω tips θα μπορέσεις να κάνεις τη διαφορά σαν επαγγελματίας Κομμωτής-Κομμώτρια προκειμένου να διατηρήσεις μια επιτυχημένη επιχείρηση στη βιομηχανία της ομορφιάς.

• «Άκου» τις ανάγκες των πελατών σου
Οι ανάγκες των πελατών αλλάζουν. Εάν μπορέσεις να ανταποκριθείς στις ανάγκες της εποχής και να προσφέρεις το κάτι διαφορετικό σε σχέση με τους «ανταγωνιστές» σου, τότε θα μπορέσεις να κρατήσεις το πελατολόγιο σου και να προσελκύσεις νέο κοινό.

• Αντιμετώπισε κάθε πελάτη ως μοναδικό
Το καλύτερο εφόδιο για τη λειτουργία μιας επιτυχημένης επιχείρησης είναι οι επαναληπτικοί πελάτες. Αντιμετωπίζοντας κάθε πελάτη ως μοναδικό π.χ. προσφέροντας ειδικές εκπτώσεις για τα γενέθλια του, προσφορές ή κάποια δωρεάν υπηρεσία για τη συνεχή προτίμηση που σου δείχνει, θα το εκτιμήσει και θα αναγνωρίσει ότι είναι πολύτιμος για την λειτουργία της επιχείρησής σου.

• Εκπαιδεύσου συνεχώς
Οι σημερινοί καταναλωτές-πελάτες είναι πιο «ψαγμένοι». Τελειώνοντας τις σπουδές σου πρέπει να επενδύσεις σε σεμινάρια, εκπαιδεύσεις, να διαβάσεις για τις τάσεις της μόδας, να δοκιμάσεις νέα πρωτοποριακά προϊόντα για να τους κρατήσεις στην καρέκλα σου. Ως επαγγελματίας θα πρέπει να είσαι σε θέση να αποδείξεις ότι μέσα από τις γνώσεις σου για τα μαλλιά μπορείς να προσφέρεις στον εκάστοτε πελάτη το επιθυμητό αποτέλεσμα.

• Μη ξεχνάς ότι είσαι επαγγελματίας
Αν νιώθεις και αντιμετωπίζεις πάρα πολύ άνετα τους πελάτες σου όμως στο σημείο όπου έχεις χάσει το επαγγελματικό σου προφίλ τότε χάνεις πελάτες. Η διασκέδαση στο περιβάλλον ενός κομμωτηρίου είναι επιθυμητή αλλά θα πρέπει να απέχεις από το κουτσομπολιό, να είσαι ευγενικός και να μιλάς πάντα με σεβασμό, να ακούς τον πελάτη και ποτέ να μην υπερβαίνεις τα όρια του σωστού επαγγελματία μιλώντας άσχημα για άλλους συναδέλφους ή κοινούς γνωστούς.

• Διαφημίσου μέσα από τους πελάτες σου
Η ικανοποίηση του πελάτη είναι η καλύτερη μορφή διαφήμισης και ένας ικανοποιημένος πελάτης είναι αποτέλεσμα της αύξησης του πελατολογίου σου. Δημιούργησε μια εμπειρία κατά τη διάρκεια του ραντεβού που ξεπερνά τις προσδοκίες του πελάτη, δίνοντας π.χ. συμβουλές διατροφής για την ενδυνάμωση της τρίχας, tips διατήρησης και περιποίησης των μαλλιών, οδηγίες σωστού λουσίματος και γενικότερα εφόδια που θα τον βοηθήσουν στην καθημερινότητά του. Δεν αρκεί μόνο το αποτέλεσμα!

Χρειάζεται αγάπη και πάθος, για την κομμωτική τέχνη και την επαγγελματική πρόοδο για να γίνεις ο καλύτερος!

Σε αυτά στοχεύουν οι σπουδές στο τμήμα «Κομμωτικής Τέχνης» του ΙΕΚ ΔΗΜΗΤΡΑ!

*Το άρθρο είναι του εκπαιδευτή κ. Τράντα Γιώργου

Αφήστε μια απάντηση